Nov 3, 2010

KEK SPAN ohh..... KEK SPAN

Atas rasa tidak puas hati dengan hasil kek span sebelum ni, saya buat lagi ikut teknik yang betul. Disebabkan saya tak refer sifu saya (kak nor) betul2, permukaan atas kek merekah. Mesti ada yang gelakkan saya nanti. Sepatutnya lepas kek masak, kuarkan dan telangkup atas redai lebih kurang dalam 5 ~ 10 minit mcm tu. Lepas tu baru tarik keluar loyang kek. Tapi apa yang saya buat, lepas telangkup saya ketuk2 loyang sampai kek tertanggal keluar. Habis bucu kek tu 'cemei' - terkoyak dah tu permukaan kek merekah. Dah siap 3 biji buat baru tanya sifu. Itu lah kan malu bertanya sesat jalan.
Kek Span Pandan ( 30/10/10)

Permukaan kek merekah


Suka sangat tengok struktur kek ni. Lembut dan gebuss .................

Kek Span Coklat ( 021110 )

Merekah juga ............



Bahagian atas kek macam basah sikit. Rasanya sebab kek x betul2 garing dah keluarkan kek tu. Apa nak buat anakku jadi pengintai setia sepanjang proses membakar.
Makan panas2 seeedap .................

No comments:

Post a Comment